پیاه رو

من و دست نوشته هایم...
پیاه رو

گاهی شعر، گاهی داستان، گاهی طنز، گاهی جمله کوتاه، برایم فرقی نمی کند مهم این است که بتوانم درد دلها و دغدغه هایم را با قلم خودم منتقل کنم. گاهی کم، گاهی زیاد، گاهی تلخ و گاهی شیرین...

آخرین مطالب

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

بوق در فرهنگ ترافیکی ما کاربرد زیادی دارد که به ترتیب بیان می شود:

1-      اعلام اعتراض به متخلفین. در این حالت، بوقِ ممتد و کشیده به مثابه فحش کش دار است که معمولا ذکر خیری از خانواده طرفین به میان میاید که گاهی با حرکت چشم و دست راننده همراه است.

2-      تک بوق: بمعنی سلام و جواب سلام

3-      یک بوق بلند و دو سه تک بوق بعد از آن: بمعنی سلام و احوالپرسی و خبر گیری از خانم بچه ها و اینکه کجا هستی؟ چرا به ما سر نمی زنی بی معرفت؟ بابا بیا ببینیمت خیلی مخلصتیم خاک زیر پاتم تف کن گل شیم! فدایی داری! و از این جور تعارف ها

4-      ساز عروسی با ریتم بیب بیب بیبیب بیب بمنظور اینکه خدایی نکرده کسی در شهر از سور و سات امشب ما بی اطلاع نمانده باشد. در این زمان بوق سرکش موتوری ها معنای خاصی دارد که همان ندانید بهتر است.

5-      صدا کردن دیگران وقتی که منتظر آمدن آنها هستید: از عزیزم و جانم گرفته تا هوی و... این موارد با قرینه کاملا قابل تشخیص است.

6-      کلاس گذاشتن و کل انداختن با بوق های سگی و خروسی و گاوی و چند جانور دیگر

7-      و آخرین کاربرد شناسایی شده هشدار دادن و اعلام خطر به عابران و دیگر وسائط نقلیه می باشد!

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۵۰
محمد علی ملکیان

بفرمایید طنز....

تجمع مردمی در شهر، پتانسیل بالایی است که می توان از آن بهره های فراوانی برد. خوشبختانه این کار در کشور ما، چندان سخت نیست.

روش های جمع کردن مردم در خیابان زیاد است اما بنده تنها به 2 روش پرکاربرد، اشاره می کنم:

1-   روش اول، تجمع فشرده: پنج نفر از دوستانتان را خبر کنید و در گوشه ای از خیابان مثل پنگوئن ها که در فصل سرما دور هم جمع می شوند، دور یکدیگر حلقه بزنید و سرهایتان را به هم نزدیک و به یک نقطه روی زمین نگاه کنید. درست شبیه خس و خاشاکی که در جوی آب به یک مانع گیر می کنند همینطور مردم دور شما جمع می شوند. بعد از گذشت چند دقیقه سرتان را که بلند کنید شاهد جماعت زیادی خواهید بود که روی پنجه پا ایستاده و گردنها را کشیده اند تا آنچه شما کشف کرده اید را ببینند. پچ پچ کردن می تواند به حس کنجکاوی مردم کمک کند.

2-   روش دوم، تجمع پراکنده: با یک نفر دیگر -ترجیحا هیکلی- دست به یقه شوید و به آرامی اما با عصبانیت همدیگر را هول بدهید. در اینجا فحش خاک برسری با صدای بلند بسیار مهم است و می تواند شعاع تجمع شما را افزایش دهد.چیزی نخواهد گذشت که یک تجمع پراکنده شکل می گیرد. یعنی افراد سعی می کنند صحنه درگیری شما را بخاطر طی کردن مسیر از دست ندهند و از همان دور به دقت صحنه را رصد کنند تا ببینند چه خواهد شد. شعاع این تجمع؛ بستگی به تن صدای شما دارد.

خب بعد از این تجمعات، شما باید بلافاصله کار خودتان را انجام بدهید. مثلا اطلاعیه ای پخش کنید. خطابه ای ایراد کنید و جو بدهید یا جزوات طب سنتی خود را به مردم بفروشید و... اگر هم کاری ندارید می توانید زود و آهسته از جمع مردم خارج شوید و از بیرون به آنها بخندید. یا عکس بگیرید و شایعه ی دلخواه خود را در سایت ها و کوچه بازار ها منتشر کنید.

لبخند

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۳۲
محمد علی ملکیان